Yuxu yozmalari və onun tarixi
Yuxu yozmalari və tarixi
Yuxu yozmalari yuxulara məna vermək prosesidir. Psixoterapiyanın bəzi formaları ilə əlaqəli olsa da, yuxuları başa düşmək və ya şərh etmək insanın psixi sağlamlığına müsbət təsir göstərdiyinə dair etibarlı sübut yoxdur.
Bir çox qədim cəmiyyətlərdə, məsələn, Misir və Yunanıstanda yuxu görmək fövqəltəbii ünsiyyət və ya ilahi müdaxilə vasitəsi hesab olunurdu ki, onun mesajı bu ruhani güclərə malik insanlar tərəfindən şərh edilə bilərdi. Müasir dövrdə müxtəlif psixologiya və neyrobiologiya məktəbləri yuxuların mənası və məqsədi ilə bağlı nəzəriyyələr təklif edirlər. Bu ölkələrdə aparılan bir araşdırmaya görə, əksər insanlar hazırda ABŞ, Hindistan və Cənubi Koreyada Freydin psixoanalizinə əsasən yuxu yozmalari prosesini həyata keçirirlər.
İnsanlar yuxuların hər hansısa qeyri adi və ya qabaqcadan xəbər edici bir mənası olduğuna inanırlar: yuxulara bənzər oyanıq düşüncələrdən daha çox məna verirlər. Məsələn, insanlar bildirirlər ki, Daxili Təhlükəsizlik Departamentinin federal xəbərdarlığı ilə müqayisədə bir gecə əvvəl təyyarəsinin qəzaya uğradığını xəyal etsələr, təyyarə uçuşu ilə bağlı planlaşdırdıqları səfəri ləğv etmək ehtimalı daha yüksək olacaq.
Erkən sivilizasiyaların inancı
Qılqameş haqqında qədim Akkad dastanı (şəkildə V planşet) yuxu yozmasına dair çoxsaylı nümunələri ehtiva edir.
Mesopotamiyadakı qədim şumerlər, Mesopotamiyada ən azı eramızdan əvvəl 3100-cü ilə aid yuxu yozumuna dair dəlillər buraxıblar. Mesopotamiya tarixi boyu yuxular həmişə falçılıq üçün son dərəcə əhəmiyyətli hesab edilird və kralları onlara çox diqqət yetirirdilər. Şumer şəhər-dövləti Laqaşın kralı Qudea (hökmdarlığı e.ə. 2144-2124-cü illərdə) ona deyilən yuxunun nəticəsi olaraq Ningirsu məbədini yenidən tikdirdi.
Qilqameşin standart Akkad dastanında yuxuların peyğəmbərlik gücünə dair çoxsaylı hesabatlar var. Birincisi, Gilqameşin özü Enkidunun gəlişini xəbər verən iki yuxu görür. Bu yuxuların birində Gilqameş göydən baltanın düşdüyünü görür. İnsanlar heyran və ibadət üçün ətrafına toplaşır. Gilqameş baltanı anası Ninsunun qabağına atır və sonra onu qucaqlayır. Ninsun yuxunu tezliklə güclü birinin peyda olacağına yozur. Gilqameş onunla mübarizə aparacaq və ona qalib gəlməyə çalışacaq, lakin buna nail olmayacaq. Nəhayət, onlar yaxın dost olacaqlar və böyük işlər görəcəklər. O, “Onu qucaqlamaq isə o deməkdir ki, o, sizi heç vaxt tərk etməyəcək. Beləliklə, arzunuz həll olundu.”
Daha sonra eposda Enkidu qəhrəmanların nəhəng Humbaba ilə qarşılaşmasını xəyal edir. Yuxular bəzən başqa aləmləri görmək vasitəsi kimi də görülür və belə hesab edilirdi ki, ruh və ya onun bir hissəsi yuxuda olan insanın bədənindən çıxıb, əslində yuxu görənin gördüyü yerlərə və şəxslərə baş çəkir. onun yuxusu. Eposun VII Tabletində Enkidu Anu, Enlil və Şamaş tanrılarının onu ölümə məhkum etdiyini gördüyü yuxunu Gilqameşə danışır. O, həmçinin Yeraltı Dünyasını ziyarət etdiyi bir yuxu görür.
Assuriya kralı II Aşurnasirpal (e.ə. 883-859-cu illərdə hökmranlıq etdi) Kalhu yaxınlığındakı İmqur-Enlildə xəyallar tanrısı olan Mamuya məbəd tikdirdi. Sonrakı Aşşur kralı Aşşurbanipal (e.ə. 668–627-ci illərdə hökmranlıq etdi) çıxılmaz hərbi vəziyyət zamanı yuxuda gördü ki, onun ilahi himayədarı ilahə İştar ona göründü və onu qələbəyə aparacağını vəd etdi. Babillilər və assuriyalılar yuxuları tanrılar tərəfindən göndərilən “yaxşı” və cinlər tərəfindən göndərilən “pis” yuxulara ayırırdılar. Iškar Zaqīqu adlı sağ qalan yuxu əlamətləri toplusu, müxtəlif yuxu ssenarilərini, eləcə də hər bir yuxunu görən insanın nə olacağına dair proqnozları, yəqin ki, əvvəlki hallara əsaslanaraq qeyd edir. Bəziləri, insanların fərqli nəticələrlə oxşar yuxular gördükləri hallara əsaslanaraq müxtəlif mümkün nəticələri sadalayır. Qeyd edilən yuxu ssenarilərinə müxtəlif gündəlik iş hadisələri, müxtəlif yerlərə səyahətlər, ailə məsələləri, cinsi əlaqə və insan fərdləri, heyvanlar və tanrılarla görüşlər daxildir. Ən çox görülən yuxulardan biri də yuxuda ilan görməkdir.